Aangekomen! - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Linde van Esch - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Linde van Esch - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

11 Oktober 2008 | Peru, Trujillo

Halloo iedereen,
we zijn er geraakt. Het was een lange vlucht, maar alles ging goed, leuke groep enzo... We kwamen aan in Lima, daar stond een vrijwilliger ons op te wachten, heel raar want het was ineens 7uur vroeger. We werden in een busje geduwd en naar een soort van school/klooster gebracht. Daar kregen we eten, niet dat we honger hadden, want het was voor ons midden in de nacht, maar het was wel lekker na al dat vliegtuigeten! We werden een beetje opgesloten in die school, mochten er niet uit, te gevaarlijk! Ik heb toen wat gespeeld met 2 kindjes die daar rondliepen, ik gaf ze een ballon en dat hadden ze nog nooit gezien, dus heb ik hen geleerd hoe je het kon opblazen; Die kindjes hebben zich heel de avond heel goed met die ballon geamuseerd! Mooi om te zien. Na een tijdje begonnen we ons toch een beetje te vervelen dus waren we blij dat we vrijdagavond eindelijk naar ons gastgezin mochten vertrekken. Met een bus, in groepjes van 2. Het was een rit van 9 uur dus waren blij dat we uit die bus konden. En daar stonden ze, ons gastgezinnen... ik kon niet eens tegoei afscheid nemen van Luka (mijn reisgenoot) of ik zat al bij hun in de taxi. Met een akelige knuffelbeer op mijn schoot die ik van hun gekregen had. Mijn gastzus kan een beetje engels dus was blij dat ze erbij was.. tot ze uitstapte aan de universiteit! Ze moest heel de dag naar school! Daar zat ik dan met moeder, die geen woord engels spreekt! (vader heb ik aan de telefoon gehad, maar nog niet gezien)Maar we hebben ons best goed vermaakt vandaag! Meteen toen ik thuis kwam moest ik eieren en brood eten, terwijl ik echt geen honger had!! Maar het is hier ECHT van te moeten! Toen wou ik een lekkere douche nemen, geen stromend water, dus pottekes water over me kappen,.. Toen naar het toilet.. trok niet door!!! Emmer water door de wc kappen dan maar!Wc papier mag niet in de wc, in de vuilbak, zeer gezellig geurtje daar op het huiske! Toen zijn we gaan wandelen (10m en toen de taxi gepakt, nogal lui ;)) Een kaartje gaan kopen voor telefooncel. Ja mama ik weet nie wat er gebeurde toen ik u belde, viel uit, hoop niet dat het kaartje al op is, maar ik probeer weldra opnieuw, maar mijn "mama" had echt geen geduld meer. Wel, toen zijn we gezellig gaan bingo spelen :) Iets gelijk kienen, op de speelplaats van een school. Best leuk. Daar een heel kip en pattaten moeten opeten!! Pffffffff ben nu al 5 dikker denk ik. Toen naar huis gegaan. Het huis is trouwens wel mooi. 5 minuutjes van het strand!! Moet wel een superkleine kamer delen met Geraldine... Toen moest ik mee naar de kerk! Ja papa, kerk! Ik moet zeggen, dat is zelfs aan de andere kant van de wereld dezelfde viering. Alleen hier wat leuker, meer muziek; "mama" die heel hard in mijn oor zingt en op een grote trom slaat!! Toen hebben ze iets over mij gezegd en kwam iedereen mij kussen! Ja, dat doen ze hier graag! Toen zijn er kerkmensen komen eten, ze zijn hier heeeeeeeel gelovig! En nu zijn we op Geraldine aan het wachten om naar een AFS feest in het stad te gaan. Ik kan eigenlijk niet meer! Heb niks geslapen in die bus vannacht! Maja. Ge hoort het, ik maak het wel goed. Alleen ben ik toch verschoten van de armoede, overal! De straten zijn van zand, de huisjes zijn krotjes, maar wel gezellig! En ik heb de mensen nog nooit zo hard zien lachen als hier in Peru...
Het is een hele aanpassing allemaal.
Hopelijk gaat het met jullie ook goed. Hou me een beetje op de hoogte van alles he!! Bedankt voor jullie lieve pakjes, kaartjes, boekjes!
Hou jullie goed, tot snel!

  • 12 Oktober 2008 - 11:04

    Mies:

    Hey Linde,
    Ik had het gezegd he, dat ik het in het weekend wel zou beseffen dat je aan de andere kant van de wereld zit. Maar zo te zien heb je het daar allemaal naar je zin, het klinkt allemaal zo tof. IK WIL OOK DAAR ZIJN! (ipv school). Mijn weekend is vrij kalm verlopen. Vrijdag voor school gewerkt, zaterdag naar de bib geweest (waar ik u mama, lien en lotte nog ben tegengekomen), en een lezing van adhd in de bib gevolgd. En s avonds met Karen en Fred naar de Wedelse Molen geweest (aan de Grimbergen, waar ik het fruit al lichtjes voelde). Maar 1 factor miste we toch wel. ja JIJ!
    Vandaag is het maar een mistige dag hier op lazy sunday, het is 13 graden terwijl Frank deboosere toch wel een 20 graden beloofd had. (tirer votre plan Frank!)
    Amuseer ja daar en tot snel, kijk al uit naar de volgende reeks avonturen van Linde in Peru!

    xxx Mies

  • 12 Oktober 2008 - 12:26

    Hey Linde:

    leuk om te lezen,
    ben benieuwd naar foto's.
    fijn dat je daar alles op de computer kan zetten van foto's en ons verhaaltjes kan door sturen...
    je ex collega Karin

  • 12 Oktober 2008 - 13:02

    Marieke:

    hey linde! klinkt allemaal toch wel positief hè! leuk da ze daar zo kusserig zijn, echt iets voor u! ondertussen is het hier toch ook wel warmer geworden, dus ga nog eventjes van de laatste zonnestralen genieten. hou u goed ginder, kijk er al naar uit om de volgende avonturen van 'linde in peru' te lezen. hoop da u zusjes ginder bijna zo geweldig zijn als u zussen hier (helemaal zo leuk kan nie hè) groetjes marieke

  • 12 Oktober 2008 - 15:05

    Gielen:

    ah da is fijn om te horen ik kan je ook al zeggen da addy ( uwe papa) den auto al goed heeft gepoetst. verder ga het je nog goed en tot binnekort alweer

  • 12 Oktober 2008 - 16:44

    @ddy:

    Merci Maarten Gielen!! Misschien ga ik nog es een carwash beginnen hé!
    Lindeke, doe het goe daar en laat op tijd en stond iets weten. Groetjes, uwe papa

  • 12 Oktober 2008 - 17:18

    Celine:

    Hoi meid,
    Fijn om te horen dat het goed gaat met u!
    Grappig hier in Vlijtingen was het wel 20 graden Ik denk dat Frank de weersvoorspellingen voor Vlijtingen had gemaakt :)
    Veel plezier nog in het verre Peru!!
    tot snel!!
    groetjes
    -x-

  • 12 Oktober 2008 - 17:20

    Pieter:

    "Colruyters, te paard!"

    Geweldig dat je goed bent aangekomen en je precies toch al goed amuseert! Dat eten lijkt me echt wel incasseren, zeker voor iemand met jouw figuur (en ik vermoed de eetgewoontes die er mee gepaard gaan ;))
    Ik zou zegen: veel plezier en....

    Smakelijk!!

    x

  • 12 Oktober 2008 - 17:43

    Bartje:

    Hey Linde,

    fijn om te horen (lezen) dat je zo snel uwe draai daar vind. Niet dat ik anders verwacht had van u. In tegenstelling tot Mieske heb ik een behoorlijk gevuld weekend gehad. Vrijdagavond vertrokken naar Center Parcs en vanavond weer aangekomen. 't was echt gezellig.
    Ik heb voorlopig nog geen tijd gehad om u te missen. Maar gene paniek Linde, da zal zeker nog komen.
    Allé Linde, doe het nog goed en we horen weer snel iets van elkaar eh.

    X Bartje

  • 12 Oktober 2008 - 18:35

    Wies&Eddy:

    Hoi Linde,
    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent en dat je je al goed voelt in je nieuwe wereld? We kijken er naar uit om je belevenissen verder te volgen. Stel het goed en zorg ook goed voor je zelf en voor die lieve kindjes daar... Groetjes en tot horens ...

  • 12 Oktober 2008 - 18:54

    Yannick En De Rest:

    nog veel plezier

  • 12 Oktober 2008 - 19:42

    Tine:

    hei Linde,
    Fijn dat ge in Peru zit! Geniet ervan! Ben je met organisatie daar afs ofzo? grt Tine

  • 13 Oktober 2008 - 07:15

    Marleen En Rene:

    hey Linde,
    Fijn te horen da je goed en wel bent aangekomen.Heb stefan nog niet gezien na ons verlof maar wel gehoord.Fijn da we je kunnen volgen en mee kunnen genieten van je avonturen en je ervaring in Peru, want het is toch een hele tijd dat we je moeten missen. Geniet er vooral. Je krijgt de lieve groetjes van oma en Janneke.dikke xxx Marleen & Rene

  • 13 Oktober 2008 - 10:33

    Desirée:

    Hey Linde!!

    Fijn voor u dat de vlucht enzo goed was.
    Alleen dat je zoveel moet eten ocharm!
    Patatten dan ook nog dat vindt je dan ook nog niet eens lekker,haha :)
    Hopelijk lukt het aanpassen goed.

    Veel succes en fijn dat het goed gaat.

    Groeten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

...

09 Maart 2009

Zooo snel dat het allemaal gaat...

26 Januari 2009

Hola!

07 Januari 2009

Bijna 3 maanden al!

26 December 2008

December
Linde

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 66478

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2008 - 05 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: