Al bijna 2 maanden hier! - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Linde van Esch - WaarBenJij.nu Al bijna 2 maanden hier! - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Linde van Esch - WaarBenJij.nu

Al bijna 2 maanden hier!

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

07 December 2008 | Peru, Trujillo

Hola todos! Como estas?? Todo bien en Belgica??

Hier nog eens een verslagje van wat er hier nog gebeurd is de laatste week. Vorige week vrijdag ben ik wat eerder gestopt op het werk om de bus naar Cajamarca te nemen! Samen met Annemarije, Luka en Nelson (broer). Jolien, die ook heel vaak bij ons is, mag nooit mee op tripkes omdat ze student is, en die mogen hier werkelijk NIKS! Zeer sneu voor haar! Ze hadden ons verteld dat je zeker 1 rit overdag moet doen, zodat je kan genieten van het heerlijke landschap. We hadden dan ook een plaats vooraan de bus genomen zodat we een groot raam voor ons hadden. Het was inderdaad prachtig! Veel kleine, gezellige dorpjes in de bergen gezien! Vanalles!
We zaten in een VIP bus dus dachten dat we overladen gingen worden met eten en hadden niets meegenomen. Maar het enige wat we kregen was een vies broodje, meteen toen we de bus inkwamen, waar ik ook nog eens de helft van had weggeven en verder niets! Dus na 10 uur in de bus hadden we veel honger. Bieke, meisje van Belgie dat in Cajamarca woont, stond ons al een tijdje op te wachten aan het busstation. Ze heeft ons naar ons hotel gebracht en zijn we nog wat gaan eten. De volgende dag kwam Bieke ons al vroeg halen en zijn we Cajamarca wat gaan bekijken. Een ander belgisch meisje (student) uit Cajamarca was er ook de hele tijd bij. Voormiddag zijn we naar de Baños del inca gegaan, het was erg warm in de voormiddag. Het zijn warmwaterbaden. We hadden ons daar allemaal wat anders bij voorgesteld want eigenlijk was het gewoon een warm zwembad. Heerlijk, dat wel! Daar zijn we allemaal erg verbrand want de zon in Cajamarca is heel sterk! Daarna zijn we lekker wat gaan eten. Later zijn we de mirador opgeklommen waar je een prachtig uitzicht hebt! 'S avonds zijn we nog wat gaan rondwandelen in de regen en later redelijk wat coctails gaan drinken! In cajamarca valt er heel veel regen, vanaf de namiddag. Zondag hadden we dan ook pech want het heeft heel de dag geregend! Toen zijn we voormiddag naar de Ventanillas de Otuzco gegaan. Dit zijn historische begraafplaatsen. Het was mooi, maar vooral het dorpke Otuzco was heel gezellig!
Toen we terug in het centrum waren, gingen we eten met een vriend van Nelson. We wilden eigenlijk iets heel goedkoops eten omdat de coctails nogal duur waren geworden.. Maar die vriend nam ons mee naar een poepsjieke zaak! Heel mooi dat wel! Een lekker vegetarische lasanga gegeten. 25 sol! In Belgie is dat helemaal niet veel, 6euro, maar voor hier is dat heel veel!
In de namiddag had Bieke gepland om naar watervallen te gaan kijken, maar het weer was veel te slecht! Dus zijn we in de regen wat gaan wandelen en hebben we een boerderij bezocht waar we verse melk konden kopen. (omdat ik dat in Belgie nog nooit gezien had ;))
Na wat taskes koffie/warme choco zijn we terug naar Trujillo gegaan.
10 uur terug, weinig geslapen, maar ik moest meteen gaan werken, want ik was al te laat.
Dat was niet zo prettig, ik moest de hele tijd gapen, dus heeft de juf me om 11u al naar huisgestuurd. In de namiddag heb ik met Jolien belgische wafelkes gemaakt om aan de kindjes van de klas te geven voor mijn verjaardag.
Het was verschrikkelijk, want we wisten best wel wat we aan het doen waren maar "ons mama" bleef haar maar moeien, want dat wafelijzer is dus wel antiek he!!
's Avonds zijn we gaan sporten.
Ik heb de wafelkes dinsdag al meegenomen want woensdag zouden we met heel de school weggaan, was dus een stuk gemakkelijker. Ik denk dat de kindjes het niet echt heerlijk vonden, ookal smaakte het voor ons net zoals thuis... Ze kennen dat hier niet, en misschien is zelfs dat niet zoet genoeg voor hun. Alles is ook zooo zoet! De juf wou er wel 2, maar die is hoogzwanger, dus misschien geen wonder! Namiddag van het mooie weer gaan genieten aan het strand en 's avonds naar de kapper geweest, VEEEL te kort en lelijk! , Slechtgezind ging ik naar huis, maar dat duurde niet lang want er lag een pakketje voor me klaar, van Karen en Marlies! Bedankt mannen, is supermooi!!

Mi compleaños... (mijn verjaardag) Ik had er niet zoveel zin in, had helemaal niet het gevoel dat ik jarig was, maar toch was het reuze gezellig!! Ik wou goed fit zijn voor deze dag, wat mislukt is omdat mama en papa met 's nachts wakker belde;) Dankjewel daarvoor!
's Morgens, toen ik gewassen was, ging ik naar de woonkamer. Daar stonden ze met hun tweetjes, happy birthday en feliz compleaños te zingen. Ik kreeg een pakje: een redelijk lelijke roze knuffelbeer waar muziek uitkomt. Ze hadden een taart laten maken met de begische vlag (verkeerd) en mijn naam. Ik moest om half 8 's morgens al taart eten!! Toen had ik met Nora afgesproken want we gingen met school naar Plaza de Armas. Er was een stoet voor gehandicapten kinderen. Er waren echt bijna geen gehandicapten, dus snapte het niet goed. Van Nora had ik een zak vol lekkers gekregen, volkoren dingen uit een zeer gezellig zaakje hier, mango's, snoepkes,.. Leuk! De stoet was saai en zijn dan ook vroeg naar huis gegaan. Ik maakte me klaar voor een etentje met "mama" en Nelson, onderweg naar het restaurant heb ik nog een bloempje van hun gekregen. In het restaurant moest ik mijn ogen sluiten en toen ik ze terug opendeed zaten Annemarije, Luka, Nora en Jolien daar aan een tafel met ballonnekes! Hihi, dat had ik niet verwacht! Heb van Annemarije een supermooie tas gekregen, die ik eigenlijk zelf gekozen had;), van Jolien ook allerlei granendingskes (ja, dat mis ik hier nogal!)
Luka zijn kadoo volgde later nog.. Lekker gegeten.
Opa belde toen nog, Bedankt Opa! Hopelijk gaat het snel beter met oma! Alleszins zeer veel groetjes! Daarna dwong ik mijn maatjes nog een stuk koek te komen eten thuis, anders moest ik daar veel te veel zelf van opeten! Daarna gingen we naar Huanchaco (strand), De zon scheen heel de dag niet, heel jammer want de zon schijnt nooit op mijn verjaardag! Wel was het aangenaam!
Ik moest even wachten op de SUPRISE!! Hihi, bleek dat ik in een Caballito de totora ging varen. Een rieten vissersbootje typisch voor hier. Was leuk! Precies of ik en de visser alleen waren op de grote oceaan!
Later, op het terras heb ik nog een bootje in het klein gekregen en oorbellekes!
Na het genieten van een supermooie zonsondergang zijn we nog wat gaan drinken en later gaan dansen in een bar waar we alleen waren!
Daar kreeg ik nog een laatste verrassing: Jolien had een cake gebakken! Heerlijk!
Na wat sangria's zijn we naar huis gegaan. Het was een heerlijke dag, maar heb me geen seconde jarig gevoeld! Heel raar als ge normaal in de winter jarig zijt!

Donderdag zijn we in de namiddag onze eerste surflessen gaan nemen!! Zooo cool! Kan er werkelijk niks van! Als enige, want de anderen konden al veel langer rechtstaan! Ik ben alleen mooi met dat strakke pakske, zo blijkt ;) maar het surfen is echt moeilijk! Nog 4lessen en dan zouden ze het goed moeten kunnen...
Ik kan teminste zeggen dat ik al op een plank heb gestaan op de grote oceaan!

Gisteren na het werk lag er weer een pakje voor me klaar, 2kg belgische chocolade van mama en papa!! En Marsepein!!!mmm. Nee papa, niks gesmolten hoor!
Iedereen was er blij mee, "mama", Nelson, ikzelf natuurlijk! Ook heb ik wat uitgedeeld aan mijn maatjes! Bedankt he! Ook bedankt zuskes voor de kussensloop! Superleuk!
Gisteren zijn we eerst in Luka's huis gaan zitten en later nog even naar de bar gegaan...
Vanavond gaan we waarschijnlijk eens naar de film...
Het lukt me vandaag (zaterdag) niet om iets op de site te zetten, dus het zal voor morgen zijn..

Dat was het weer!
Jullie nog nieuws?
Hou jullie haaks en tot de volgende maar weer!!
Bedankt voor al de toffe mailtjes met mijn verjaardag, super dat jullie er zo goed aan gedacht hebben!!! Kijk vooral eens op http://nl.youtube.com/watch?v=4BQ5RcBKwTM ZEKER de moeite!!

Chauuuu
Muchos saludos!!

  • 07 December 2008 - 18:52

    Leen V.:

    oooh linde je komt zoveel nieuwe mensen tegen, leuk!!! raar maar waar ging ik ook naar de kapper, ook veel te kort, was ook een beetje boos maar nu ik je nieuwe avonturen lees komt er een grote glimlach tevoorschijn!!! doei x

  • 08 December 2008 - 04:21

    Linde:

    Ohja ik wou nog graag vragen aan de lieve mensen van de colruyt of diegene die er gaan winkelen, of ze eens willen kijken of daar pisco is! (sterke drank) Typisch voor hier en vroegen ons af of dat in Belgie ook is... En als ze het in de colruyt niet hebben dan nergens he!!
    Chauuu

  • 08 December 2008 - 07:53

    Marleen:

    hoi Linde,
    Heeft lang geduurd dat ik nog eens iets over je avonturen kon lezen want van onze Stef kom ik niet zo veel te weten :.)
    Zijn examen was wel heel goed geweest eh!!
    Je verjaardag vieren in de warmte lijkt me toch wel eens leuk, heb ik ook nog nooit mee gemaakt.Hier gaat alles op zijn winters, koud, grijs, echt de donkere dagen voor kerstmis. Ben benieuwd hoe je je haren hebt laten knippen,ben ik toch niet de enige die je frou frou scheef geknipt heeft??? Doe t daar nog heel goed en geniet!
    dikke knuffel
    M&R, oma en janneke xxxx


  • 09 December 2008 - 19:04

    Karen:

    hey meisje

    Je hebt weer veel toffe dingen meegemaakt precies. Echt leuk da we toch een beetje kunnen meegenieten van jouw avonturen!

    Blij te horen dat je het naar je zin hebt gehad de 3e december. Dacht da je me misschien te hard ging missen dan :-). Je hebt daar precies veel toffe mensen ontmoet die je al even graag hebben als de mensen hier thuis. De foto's zijn ook heel leuk! Vind je haren totaal niet te kort trouwens, waar haal je da toch altijd.

    Kijk al uit naar je volgende verhalen!!!
    XXX

  • 19 December 2008 - 16:04

    Gera & Manuel:

    Hey Linde,

    Fijn te lezen dat je het goed maakt!
    Geniet er maar met volle teugen van! Want de tijd vliegt enorm snel...!

    Nog 2 dagen en Klara is voor een 14-tal dagen in België! Kijk er echt naar uit!
    Toch wel gezellig dat ze met de Feestdagen erbij zal zijn!

    Lieve Kerstwensen - nieuwjaarswensjes

    Gera & Manuel


  • 23 December 2008 - 13:56

    KLARA:

    Hey lieve meid,
    wat een avonturen zeg. WAAAW zalig voor je. Ik ben ondertussen in Belgie gearriveerd. Koud man. En tis kerst en nieuwjaar he; helemaal het gevoel niet. Er is hier echt niets veranderd/ Jammer dat ik je niet kan zien. Ik ga over twee weken weer terug naar Ghana nog zeker tot Augustus/ IK KIJK ER AL NAAR UIT OM JE IN LEVENDE LIJVEN TE ZIEN.

    XXXX

  • 24 December 2008 - 18:23

    An Leemans:

    LINDE, een formidastisch kerstfeest gewenst in Peru!

  • 26 December 2008 - 09:46

    Wies & Eddy:

    Hoi Linde,
    Je reisverhalen worden steeds enthousiaster! Leuk om te lezen hoe je ervan geniet en welke ervaringen je allemaal meemaakt. En dan het weer! En dat terwijl het hier ondertussen weer echt koud geworden is. Kerstmis is ondertussen voorbij. Zalige Kerstmis! Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat ginder gevierd hebben. Zelf heb ik er nog niet zo veel van kunnen genieten. Horeca ... werken dus. Overmorgen feest bij moemoe... gezellig allemaal samen. We zullen je dit jaar wel missen. Ondertussen staat nieuwjaar voor de deur en wens ik je ook een fijne overgang naar het nieuwe jaar. Moge 2009 een schitterend jaar voor je worden. Dank ook voor die mooie kaart. Was echt fijn!!!
    Tot ... lezens ...
    Doei !!!

  • 26 December 2008 - 12:37

    Annick:

    Hey Linde,

    Volgens mij aan u blog en u foto's te zien heb jij daar een super tijd. Je geniet zo te zien van elk moment en doet kei veel uitstappen. Ik volg je blog op en lees hem steeds vol spanning en met een beetje jaloezie ;)

    geniet er nog van en tot hoors

    Annick (orientatieverantwoordelijke)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

...

09 Maart 2009

Zooo snel dat het allemaal gaat...

26 Januari 2009

Hola!

07 Januari 2009

Bijna 3 maanden al!

26 December 2008

December
Linde

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 66472

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2008 - 05 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: