Week 3 in Peru - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Linde van Esch - WaarBenJij.nu Week 3 in Peru - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Linde van Esch - WaarBenJij.nu

Week 3 in Peru

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

02 November 2008 | Peru, Trujillo

Hòla iedereen!
Hoe gaat het daar in het verre Belgie? Nog nieuws? Nog steeds zo een slecht weer?

Ik ben ondertussen al meer als 3weken hier. Mmm is zien, waar was ik gebleven... Ja dus zaterdag naar Otuzco geweest, en de zondag naar Chiclayo. We zijn daar een meisje gaan opzoeken (Kate) die een tijdje in dit huis logeerde, maar Sophia heeft haar naar een andere stad gestuurd, terwijl ze niks verkeerds gedaan had maar ja, lang verhaal. Chiclayo is 3,5 uur in de bus zitten, wat voor hier in Peru helemaal niet lang is. Chiclayo is een kleiner stadje dan Trujillo. Ze leven hier van de vis! Je moet maar eens naar de foto's van de kust zien, wel erg sjiek om te zien, en een beetje akelig=> Al die vissen op het droge die nog een beetje leven! we zijn daar eerst cheviche gaan eten, dit is rauwe vis! En ik ben er werkelijk dol op!! Straf sauske daarover! 1 bord met 3 lepelkes:) Het is erg grappig om hier op resaurant te gaan! Ge hebt uw eten binnen de 5 min, een fles incacola op tafel (afschuwelijk) en eten maar! Heel snel, heel veel, betalen en meteen terug door! Nee, op restaurant gaan hier is niet bepaald gezellig! Vaak erg kaal met plastieke stoelen binnen. Maar de vis is altijd heerlijk! We zijn wat gaan wandelen in Chiclayo, over een houten brug gelopen die een stuk over de zee gaat. Mooi!
We zijn bij vrienden van "mama" gaan eten, en toen om half 8 de bus terug genomen. Het was gezellig, mooi weer!

Verder deze week waren de spaanse lessen weer heel slecht, die vrouw haat haar job dus echt! 2 keer deze week ging de les niet door, de eerste keer omdat er geen licht was, de andere keer omdat ze gene sleutel hadden! Nog een paar dagen en dan is het gedaan! Gelukkig is mijn spaans al perfect :s!

Verder zijn we begonnen met Taibolessen. Is leuk maar redelijk duur. maar ik denk toch dat ik een abonnement ga nemen van 3 maand. 's avonds is het hier nog erg koud, en dan is het leuk om te gaan sporten he! Dan mag je wel zoveel gaan als je wilt, elke sport! En het is hier tegenover, ideaal!

Op mijn project is alles ok, de echte juf (van wie de papa gestorven was) is terug.
Al heb ik toch mijn twijfels over de kleuterklas hoor... Ze moeten zo vaak kleuren! En ze doen dat niet graag aangezien ze nog niet eens zelf de kleuren mogen kiezen enzo...Weinig orginaliteit hier!
Er is ook een heel stout kindje, authistisch, en die slaat mij altijd hard, en bijt mij. En ik kan alleen maar zeggen: Nee, niet doen! Verder kan ik weinig zeggen, dus hij blijft dat doen! Echt niet tof! En die Juf zegt daar niks van... Maarja.

Vrijdag was het Haloween, wat wel redelijk gevierd wordt hier. Veel kindjes waren verkleed en gingen van huis tot huis. Ook was het dag van de Peruaanse muziek. We zijn dan ook naar een grote dans en muziekshow geweest in de ChanChan! Vijf kilometer lange ruines van de vroegere hoofdstad, het Chimú-rijk! Erg sjiek was dat! Een orkest van misschien wel 100 mensen, veel typische dansen en kledij! Echt de moeite! Ik probeer een fimpje op de site te zetten.
"Mama" was erg vervelend die dag. Ik ging met wat mensen dus vroeg of ze graag mee wou. Ja dat wou ze natuurlijk wel, Jolien had les tot 18uoo dus kan er niet zijn voor 19uoo, dat had ik al 100 keer gezegd! Toen ze er om kwart na 7 nog niet was, werd ze bijna zot! Dan moet ze zelf met een vriendin gaan, dacht ik de hele tijd! Toen we er uiteindelijk waren, hebben we nog een uur moeten wachten, wat wel typisch Peru is! Nee, ze was niet aangenaam! Ook toen ik vroeg of ik erna na en disco mocht, deed ze raar. Ook al ging Nelson ook mee, "broer"! Maarja... We zijn wel uitgeweest, en het was leuk! De disco was gedeeltelijk buiten, in een soort van rots stonden we te dansen! Veel te veel mensen voor die ruimte! Heet, zweten! Tegen uw lichaam aan komen dansen! Klinkt goed he ;) Neenee het was gezellig!

Gisteren eerst wat gaan rondwandelen met Nelson en vriend, hij wou zijn horloge laten maken die helemaal in 2 gebroken was, maar dat ging natuurlijk niet! Toen zijn we gaan eten, cheviche alweer! Enorm veel! Heb heel de dag niks meer kunnen eten, maar heerlijk! Verder niet veel gedaan. Jolien is film komen kijken, toen kwamen er vrienden van Nelson en vroegen of we effe mee gingen rondrijden, met gevolg dat we heel de avond in de auto hebben gezeten,.. Was niet zo heel leuk, maarja.. Als ge hier vraagt on naar huis te gaan, zeggen ze nog een kwartierke, wat dan uiteindelijk 2 uur wordt...

Dat was het dan alweer. Volgend weekend gaan we naar Lima, AFS wordt 50, groot, sjiek feest! Moeten in kleed gaan! We gaan voor 3 dagen, en het weekend daarna gaan we naar de jungle en zien we de mensen terug met wie we vertrokken zijn. Plezant!

Zo, Hasta Pronto!
Hou jullie goed, en hou me vooral op de hoogte!

Muchos saludos
Linde!

  • 02 November 2008 - 17:40

    Sven:

    Gewoon dien lastige kleine is tegen zijne bol vegen en dat stopt vanzelf!

  • 02 November 2008 - 18:29

    Margot :

    Hey lindeke het klikt allemaal heel gezellig daar 't lijkt alsof je je draai al een beetje aan 't vinden bent haha... En trek je van die mama niks aan he! Want jij moet daar een gezellige tijd beleven EN daar gaat 't allemaal om! haha.. :-) ;-P EN het weer is nog altijd slecht veel regen en weinig zonneschijn haha...LACH MAAR JA!;-) EN koud! Brr.. EN ik heb nog interessant nieuws mijn pup komt over ander halve week ik kan niet wachten .Hij is zo lief! Ben helemaal verliefd haha..

    Meid geniet ervan en Ik volg je he!
    Heel veel succes nog met je spaans er komt een dag ( hoop ik voor je ) dat je 't vloeiend kunt! ..

    XXXX

  • 02 November 2008 - 19:18

    Desirée:

    Hey Linde,

    vervelend dat dat zo een tamme juffrouw is die niks zegt tegen die kinderen en die de hele tijd laat kleuren.
    Hopelijk lukt je Spaans snel en kan je misschien wat verandering brengen in de klas.

    Het AFS feest lijkt me heel fijn en dan ben je er weer is drie daagjes tussen uit op avontuur :)

    Groeten en veel succes met je Spaans!

    xxx

  • 02 November 2008 - 21:14

    Lotte:

    Hoi Linde!
    Zo te horen amuseer je je daar nog steeds erg goed, hoe meer ik lees hoe jaloerser ik word!
    Ik ben dit weekend gaan eten met de vriendinnen en Charlotte kende je gezin, ze moest wel lachen dat je daar zat, toch vreemde mensen denk ik:p
    Gisteren ben ik naar de 80-90-2000 fuif studio brussel geweest in Peer, Karen, Marlies en Bart waren ter ook. Was wel leuk.
    En voor de rest is't hier maar saai in vergelijking met uw verhalen. Leuk filmpje trouwens! en ook weer leuke foto's!
    Ik vond het heel fijn om es met u gebeld te hebben, hoorden we u toch nog eens ne keer.
    Hoop da't leuk wordt in Lima en in de jungle, ma da zal wel eh!! Trek maar veel foto's, dan zijn we er ook een beetje geweest;)
    Hou u goed en tot de volgende!
    Groetjes!!

  • 03 November 2008 - 21:13

    Annemie:

    Dag me meiteke,
    Die rauwe vis, heb je die echt graag?? Je doet dat goed zo je verhalen opschrijven, 't is plezant om te lezen...Als je wat beter spaans kent kun je die kindjes misschien op een andere manier bezig houden of moeten ze misschien altijd kleuren?? Heb je een beetje inbreng wat jullie met de kindjes gaan doen? De twee volgende weekends zien er goed uit!! Geniet er maar van!! Het wordt hoog tijd dat we voor de mama wat 'chocoladjes' opsturen hé!! Stefan en Niki zijn gisteren nog met hun hondje hier geweest, ze had een drolleke in de keuken gelegd... Papa heeft het opgeveegd!! Doe het nog goed hé Linde!!
    Lieve groetjes, mama

  • 06 November 2008 - 14:58

    @ddy (papa):

    Hoi Linde, we probeerden je gisterenavond te bellen, maar we konden je niet bereiken. Met je 'mama' lukte het gesprek niet goed. Ons Spaans & haar Engels is niet wat het moet zijn. Dan op je gsm geprobeerd, maar dat lukte ook niet. We zagen vanmorgen dat je tegen 00.00u ónze tijd nog hebt geprobeerd om terug te bellen. Maar toen lagen we al lekker te maffen. We proberen nog wel een ander keertje. Thuis is alles ok. Morgen moet Lien haar wijsheidstanden laten trekken. Zal niet zo leuk zijn. Is je 'mama' weer wat liever tegen jou? Doe het nog goed en hou ons op de hoogte hé!! Groetjes en xxx'jes, papa

  • 06 November 2008 - 15:28

    Nicky:

    Hey Linde,

    tklinkt allemaal heel gezellig daar in Peru. Ik ben blij dat alles (of het meeste toch)je zo goed bevalt. Hier gaat alles zijn normale gangetje. Lenka is al een serieuse madam aant worden. De lessen op de hondenschool gaan prima. Alleen is ze supersnel afgeleid. Hou je goed en geniet van het mooie weer, de Spaanse taal en de lekkere cocktails

    XXX Nicky

  • 07 November 2008 - 21:17

    Leen V.:

    leuke foto's...ik ga de verhalen eens uitprinten en aan conny laten lezen want zij heeft nog steeds geen internet en je krijgt heel veel groeten van haar ;)...heb je al een lama gezien? :) ooh ja goed dat het eten (meestal) lekker is...xxx

  • 07 November 2008 - 23:11

    Katia:

    Hoi Linde, je hebt daar al helemaal je draai gevonden hoop ik. Leuk om mee te reizen met je want je site en foto's zijn heel leuk. En de verhalen erbij ook natuurlijk. Hoop dat je al vloeiend Spaans kunt zodat die kindjes van jouw ook veel kunnen leren en dat is natuurlijk nog een extra motivatie. Het ga je goed en ik kijk uit naar je volgende afleveringen in Peru. Groetjes Katia

  • 08 November 2008 - 17:53

    An:

    Linde ...
    wat een mooie verhaaltjes uit Peru lees ik hier! Ik krijg meer en meer de indruk dat je je weg daar aan het vinden bent. Mooi! Nu nog de juffrouw in je klas overtuigen van jou kunnen ;)! Volg bij alles gewoon je gevoel ... en dan lukt het wel!Ik blijf alles ondertussen met een jaloerse blik op de voet volgen ... en moet ook toegeven dat ik altijd eerst naar je foto's kijk: 'beelden zeggen soms meer dan woorden' dus posten die fotootjes. Ben alvast jaloers op die leuke vissersbootjes ... zo tof in elkaar gestoken. Smokkel je zo eentje mee voor mij?

    Hier in België is het nog altijd 'economische crisis', hoewel we er niks meer over horen en vooral Ombama in het nieuws komt ;) Voor de rest staat de winter hier voor de deur en brrr dat voelen we hoor! Maar dat deert mij niet. Leen en ik gaan vanavond naar 'Loft' kijken ... jaja die film is hier een ware hype aan het worden en moeten we dus zien. Ook de rest van onze agenda puilt uit.

    Doe de Peruvianen de groeten ... en tot bij het verslag van week4!

  • 09 November 2008 - 12:02

    Moemoe:

    Hallo Linde, ik ben hier op het feest van Lotte en heb juist je foto's gezien. Héél mooi!!! Je zult je daar niet vervelen. Groetjes van moemoe. :-)

  • 09 November 2008 - 20:11

    Peggy:

    Hey meid, zo te zien kan je je daar goed bezig houden. echt leuk om da allemaal te lezen en te bekijken! geniet er maar ten volle van, en laat je zeker niet doen daar e, da zijn we van u ook niet gewoon :) hou je goed, en zeker tot lees! heel veel liefs xxx

  • 12 November 2008 - 10:13

    @ddy:

    Hoi Linde, waar blijft week 4 in Peru. We kijken er reikhalzend naar uit!!!! Groetjes en tot wederhoren, papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

...

09 Maart 2009

Zooo snel dat het allemaal gaat...

26 Januari 2009

Hola!

07 Januari 2009

Bijna 3 maanden al!

26 December 2008

December
Linde

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 66475

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2008 - 05 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: